Ibland får jag höra "du gör så mycket hela tiden". Och funderade över varför andra kan uppleva det så men inte jag själv. Så slog det mig: Det som andra upplever är mycket olika saker är ju mina arbetsuppgifter, men man kanske inte tänker på att det är just arbetsuppgifter. Och så tror jag det generellt är i sociala medier. Vi som jobbar med våra sociala medier får ju göra många olika saker i vårt jobb. Våra arbetsuppgifter är således saker som uppfattas som roliga, knasiga och sociala. Det är nog lätt att glömma att följande är exempel på vårt yrkes arbetsuppgifter: → Gästa/hålla i event och träffa vänner och bekanta. → Spela in podd/radio/andra medier. → Resa på t.ex. pressresa. → Fota saker. → Berätta om dagen. → Medverka i media. → Gå till frisören pga. ett samarbete. → Prova nyheter (i mitt fall träningspass, mat eller hälsorelaterade grejer). Och så vidare. I mitt fall så gör jag inte särskilt mycket när jag är ledig. Jag är mycket hemma med min familj eller hälsar på familjemedlemmar som inte bor här, hänger med vänner, är med min familj, tränar och njuter av att inte göra så mycket. I mitt jobb så händer det saker hela tiden så behovet av att göra mycket när jag är ledig finns inte riktigt. Jag känner att jag får uppleva så mycket i mitt jobb att det räcker och blir över. Jag vill bara påminna om att det vi ser influencers göra är en del av arbetet. Att gå på en middag med ett företag som lanserar en ny produkt är lika mycket en arbetsuppgift för en influencer som att svara på mail eller göra kvittoredovisning, vilket jag tror är viktigt om att påminna sig om ibland.