NINA FRÅGAR: Har en fundering och undrar hur du ser på saken: Vad anser du om reklamer där man försöker sälja in olika mellanmål (ex risifrutti) och annan mat som innehåller mycket socker och andra tillsattser och då använder sig av kända idrottsstjärnor/profiler? Då dessa människor förespråkar träning och hälsa så tror jag många människor lättare ”köper” dessa reklamer än om det skulle varit en skådespelare eller musiker som framförde samma budskap! Tack för en toppenblogg förresten! FIA SVARAR: Det är en svår fråga då det är klart det handlar om pengar i grund och botten. Det är ett sätt för idrottsstjärnorna att kunna försörja sig och sin idrott samtidigt som det blir fel budskap då jag är övertygad om att de inte äter särskilt mycket av det de gör reklam för just för att det inte tillhör kategorin "hälsosamt". Jag kan bara gå till mig och tänka hur jag skulle göra och jag har tackat nej till många företag som vill att jag ska blogga om deras produkter just för att det inte är något jag kan stå för. Skulle jag skriva något positivt om tex. en proteinbar/halvfabrikat i reklamsyfte skulle ni säkerligen bli upprörda eftersom det inte är något som passar in i varumärket "PT-fia" och då blir det inte trovärdigt. Jag är otroligt mån om vad jag syns med och att vara genuin i det jag gör och då måste man vara selektiv och tänka ett steg längre än bara "yes, jag kan tjäna pengar på detta". Det är en oerhört intressant fråga som är värd att diskuteras. Samtidigt som det ska vara trovärdigt måste alla försörja sig och sponsorer och reklam ger värdefull marknadsföring samtidigt som det inte får bli för uppenbart kommersiellt. Åh, det är den där gyllene medelvägen som är så svår att hitta. ,. bilden är från giliöarna för ett par veckor sen. Hur tänker ni kring ämnet? .